DOLÁNKY, MALÁ SKÁLA - KOLOBĚŽKOU, RAFTEM

Na konci klasifikačního týdne (12. - 16. 6.) dostali žáci i učitelé v pátek již tradičně zasloužené ředitelské volno. Už ve čtvrtek odpoledne 15. 6. hned po zkouškách vyrazila kvarta A na třídní turisticko-vodácký výlet po krásách Českého ráje a řeky Jizery se záměrem stmelení jejího kolektivu spolu s novým třídním učitelem Markem Jasou.

Po příjezdu do Dolánek u Turnova (Kemp Dolánky je asi 150 m hned pod nádražím) jsme postavili stany a šli se po úmorné cestě vlakem osvěžit do řeky Jizery. Po koupání nanosili žáci dříví na opékání buřtů a večerní táborák. Hromada dřeva byla opravdu velká, tak že jsme u ohně vydrželi dlouho do noci, navíc jsme měli s sebou zpěváčky ze sboru Zuzky Jirchářové, tak že o zábavu bylo postaráno.

Druhý den ráno se spustil silný déšť, ale nakonec se počasí umoudřilo, tak že jsme mohli vyrazit na koloběžkách z Dolánek na Malou Skálu. Na Žluté plovárně jsme vyměnili koloběžky za rafty. Žáci nafasovali vesty, pádla a lodní pytle a po instruktáži jsme spolu s instruktory vyrazily na čtyřech raftech dolů po Jizeře zpět do Dolánek. Vody bylo v řece málo, tak jsme pluli pomalu a mohli se kochat krajinou nebo pořádat vodní bitvy stříkáním vody na vedlejší rafty. Cestou jsme se zastavili na oběd ve vyhlášené restauraci Zrcadlová koza (na levém břehu Jizery, kousek před Dolánkami).

Do odjezdu domů nám zbyl ještě čas, tak ti kteří byli málo zmáčení z raftů se šli před balením stanů ještě vykoupat do Jizery. Po dlouhém čekání na zpožděný vlak ze Staré Paky (spadlý strom na trati) a několika přestupech, jsme se v podvečer vrátili všichni v pořádku domů. Byl to hezký a pohodový výlet a kvarta A byla skvělá parta.