Finanční gramotnost

Měla by být finanční gramotnost jako součást povinné výuky? V dnešní době se s penězi potýkáme téměř dennodenně. Ale opravdu se všichni orientujeme v různých finančních pojmech? Jako je například pojem insolvence, inflace, exekuce, hypotéka, amortizace, lichva a podobně? S některými výše vyjmenovanými pojmy se jistě v reálném životě nechceme setkat, ale co dělat abychom se do takových situací vůbec nedostali? Jak se naučit správně hospodařit s penězi? Jak si vybrat výhodnou půjčku či hypotéku? Jak se nedostat do exekuce? Tyto informace k nám většinou přicházejí v průběhu života…

Název našeho projektu, který probíhá v rámci projektových dnů na našem gymnáziu je fiktivní firma. Studenti se učí základní finanční pojmy, jak s penězi hospodařit, co je potřeba k založení vlastní živnosti či firmy. Výstupem těchto projektových dnů bude prezentace své imaginární firmy a produktů, které si studenti založili v libovolných skupinkách. Příjemným zpestřením byla návštěva člověka z reálné firmy a to pana Ing. Michala Rektora, který nám pověděl něco o tom, jak to v takové firmě funguje a jaké jsou podmínky v případě, že bychom se o práci v takové firmě chtěli ucházet.

A když se vrátím k první otázce. Je nezpochybnitelné, že pokud mají studenti, alespoň teoretické znalosti se základními finančními pojmy, není to nic, co by v životě přišlo nazmar.

Mgr. Foberová Lenka

Publikováno: 21.11.2018