GYMNÁZIUM
VARNSDORF
Čas na vzdělání
Rozhodovani o použiti času je mnohdy velmi obtižné. Zejména v mladi se každému denne nabizi
cela řada nesporne atraktivnejšich činnosti, a protože mnozi z nas, mnohdy předevšim deti, nejsou
schopni miru času venovaného na vzdelani a jeho cenu objektivne posoudit, ukazuje se v této
souvislosti hloubka a moudrost davného rozhodnuti o povinné školni dochazce. Vzdelani se tak stava
každému dostupné, a tim se i každému zvyšuje šance pro uskutečňovani svých osobnich planů.
Fundament všeobecného gymnazialniho vzdelani vytvaři široké pole působnosti. Je to klič k mnoha
zámkům od dveři, o nichž předem nikdo nevi, které bude v čase otvirat. Čm je tento fundament
širši a hlubši, tim snadneji si každý behem života opatři užši odbornosti vyžadované konkrétni situaci.
Z tohoto hlediska je nutné divat se na použitelnost znalosti z matematiky, latiny, historie, teologie
apod., které vytvařeji nepostradatelnou schopnost vyznat se tam, kde je nutna volba znalosti
specialni.
Pohledem studenta biskupského gymnazia se jevi znalosti vhistorických souvislostech a v čase, které
ziska při studiu, vice stalými než promennými, a tim snadneji může obstat v současném složitém svete.
Doc. Ing. Tomá Je ek, CSc.
len p ípravn ho v boru pro zalo ení Biskupsk ho gymnázia Varnsdorf