G5.

Okruhy ke zkoušení v klasifikačním týdnu 2. - 6. 6. 2025 / Dlouhá Štěpánka RNDr.

Milí studenti,
v klasifikačním týdnu budu zkoušet z těchto okruhů:

  • poznávání nahosemenných a krytosemenných dřevin (viz Atlasy dřevin v sekci "Práce v kurzu" v Google učebně)
  • fotosyntéza (temnostní a světelná fáze fotosyntézy, charakteristika fotosyntézy, podmínky fotosyntézy, substráty a produkty)
  • rostlinná buňka (organely a jejich funkce, specifika rostlinných buněk, stavba chloroplastu, rostlinná barviva)
  • kořen a stonek (anatomie a morfologie kořene a stonku, rozdělení rostlin podle typu kořene a stonku, funkce kořene a stonku)
  • list (anatomie a morfologie listu, typologie listů, funkce listu, rostlinná pletiva)

Průběh zkoušky: 15 položek z poznávačky + teoretické znalosti (maximálně 12 minut celkem)

Zveřejněno: 12. 5. 2025

G5 KAJv - požadavky na KT (jaro 2025) / Jasa Marek Mgr.

1) Learning languages - speak on your own about how to learn languages, be ready to talk about what languages are you learning and how well you speak them, give some tips on how to effectively study languages. Do you know anyone who's bilingual? What are some countries you would like to visit? What languages do they speak there? Would you like to learn their language?  

Role-play Asking for information:

Imagine you want to book a language course at a School of  English in the UK. Phone the school (your teacher) and ask about the detailed information about the course.


2) Body and health - speak on your own about different types of health problems and illnesses, describe their symptoms and think about some treatment. Describe your body, give examples of parts of your body and point to them. How can you prevent being ill? How do you keep fit? Give some tips and talk about workouts, healthy diet and other healthy lifestyle recommendations.

Role-play At the doctor's:

Imagine you are on a trip in an English-speaking country and you have a health problem. You need help and have to see a doctor (your teacher). Tell him what your symptoms are and ask for advice and help.

 

G5 AJ - požadavky na KT (jaro 2025) / Jasa Marek Mgr.

Požadavky na klasifikační týden AJ
A) Grammar and structures:  
1) Defining and non-difining relative clauses - how are they similar, what are the differences, explain the use, meaning and give examples
2) A few, a little, countable and uncountable nouns: any, some, much, many, a lot of, a few, a little - explain the use, differences in meaning, give examples

 
B) Vocabulary and speaking:
1) Learning languages - speak on your own about how to learn languages, be ready to talk about what languages are you learning and how well you speak them, give some tips on how to effectively study languages. Do you know anyone who's bilingual? What are some countries you would like to visit? What languages do they speak there? Would you like to learn their language?  
2) Body and health - speak on your own about different types of health problems and illnesses, describe their symptoms and think about some treatment. Describe your body, give examples of parts of your body and point to them. How can you prevent being ill? How do you keep fit? Give some tips and talk about workouts, healthy diet and other healthy lifestyle recommendations.

 

Klasifikační týden- ČERVEN 2025 / Hedvíková Milena Mgr.

ESV G5

Předmětem přezkoušení budou umělecké směry po 2. světové válce. Materiály k nastudování viz. Google Učebna.

Klasifikační týden - G5 - IVT / Průchová Lucie Mgr.

Zkouška proběhne v aule.

Témata: dle pana učitele Pauluse

Klasifikační týden - Hocká (G5) / Průchová Lucie Mgr.

Zkouška proběhne v aule.

Témata:

1. Litosféra + orientace na mapě

2. Hydrosféra + orientace na mapě

3. Atmosféra + orientace na mapě

G5 - ZSV - klasifikační týden / Hedvík Jan Mgr.

Tradiční a moderní společnost.

Deviace a konformita.

Příprava: subkultura.

G5 - ESV - klasifikační týden / Hedvík Jan Mgr.

Příprava: Osobnost (příp. umělecká skupina nebo směr) z doby 19. - 20. st.

Moderní umělecké směry (do míry probrání).

Požadavky na zkouškový týden červen 2024- NJ / Loubková Kateřina Mgr.

Žák si vylosuje 15 slovíček ze slovní zásoby lekce 19, 20, 21 a 22  a dále vypracuje test na 10 min, který bude obsahovat následující gramatiku:

1. přivlastňovací zájmena unser a euer v 1. a 4. pádu

2. předložky místa in, an a auf po slovesech liegen, stehen a hängen

3. zvratné sich ve všech osobách

4. předložka ohne

5. zápor nicht a kein-

6. osobní zájmena wir a ihr ve 3.pádu

7. rozlišovat předložky am, um a an/zu

8. umět vyčasovat slovesa ve slovní zásobě v PS lekci 19-22 v přítomném a minulém čase (perfektu)

 

 

 

Požadavky na zkouškový týden leden 2024- NJ / Loubková Kateřina Mgr.

Žák si vylosuje 15 slovíček ze slovní zásoby lekce 17 a 18 a dále vypracuje test na 10 min, který bude obsahovat následující gramatiku:

1. časování přítomném čase všech sloves z lekce 17 a 18

2. minulý čas (perfektum) všech pravidelných sloves ze slovní zásoby lekce 17 a 18

3. minulý čas (perfektum) všech nepravidelných sloves označených v PS A1.2 str.86 a 87

4. předložky místa IN, AN, AUF + 3. nebo 4.pád

5. měsíce a roční období

6. použití způsob.slovesa WOLLEN ve větě

7. použití WELCHER, WELCHE, WELCHES

8. řadové číslovky (datum)

9. předložka BEI + 3.pád

 

 

Požadavky na klasifikační týden červen 2023- NJ / Loubková Kateřina Mgr.

Žák si vylosuje a ústně přeloží 20 slovíček (z ČJ do NJ) z lekcí 13,14,15 a 16 včetně množných čísel u PJ, dále umí slovíčka k tématu jaro a zvířata v lese

Dále žák vypracuje písemný test, který bude zahrnovat probranou gramatiku

1. časování slovesa gefallen a ostatní slovesa lekcí 13,14,15 a 16

2. minulý čas (perfektum) od všech pravidelných sloves ve slovní zásobě lekcí 13,14,15 a 16 v PS, postavení sloves ve větě tázací a oznamovací

3. osobní zájmena ich a du (mir, dir) a mein, dein ve 3.pádě

4. předložka für a vazna es gibt + 4.pád od der, die, das a die-množ.číslo, (k)ein/e, mein/e, dein/e, dále ich a du ve 4.pádě

5. použití a význam "man" (neplést s der Mann)

6. předložka in, an, auf po ozázce kde? (3.pád) a předložka in po otázce kam? (4.pád)

7. předložka vor a nach + 3.pád 

8. utčování času a časové údaje ve 4.pádě (jeden Tag, jede Woche)

 

 

4. 

 

TV (Hrabal) - Zkouškový týden 6/2025 / Hrabal Milan Mgr.

TV - okruhy ke zkoušení v klasifikačním týdnu - léto 2025

Obsahem zkoušky budou 2 vylosované okruh.

1.  Test síly - trojskok, kliky, lehy/sedy, švihadlo, shyby, dipy, angličáky. (Vybereš si 3)

2. Míčové hry - fotbal, basketbal, přehazovaná, ragby, softbal, volejbal– základní pravidla sportovních her, základní dovednosti a individuální činnosti jednotlivce (dribling, odbíjení, přihrávka, chytání míče, střelba, slalom). - (vylosuješ si jeden sport)

3. Rozcvička a protahovací cviky - vysvětlit důležitost (proč, co, jak, kdy, kdy a co ne), popsat a předvést základní protahovací cviky, 

4. Gymnastika – akrobacie (kotouly, stojka, rozdat), kruhy (hup s otočkou, stojka, kotoul vpřed a vzad, svis vznesmo ), hrazda (výmyk, toč vzad) - vybereš si 3 cviky, klidně z různých oblastí gymnastiky

5. Šplh na laně a na tyči na čas

6. Test vytrvalosti - beep test (zkrácený na 10 minut) (https://metodika.orientacnisporty.cz/treninky/beep-test)

AJ + KAJ (Hrabal) - Zkouškový týden 6/2025 / Hrabal Milan Mgr.

G5 (Hra)
Okruhy na zkouškový týden - léto 2025

Aj

každá otázka odpovídá stranám ze student´s booku a obsahuje příslušnou slovní zásobu, tématický okruh a gramatiku

otázka číslo:
  1. SB Str. 32 - 37
  2. SB Str. 35 - 41
  3. SB Str. 44 - 49
  4. SB Str. 48 - 53
  5. SB Str. 58 - co stihneme
  6. volný výběr 

KAJ

dialog s učitelem na volné téma - připravte si dopředu

 

Požadavky na zkouškový týden leden 2023- NJ / Loubková Kateřina Mgr.

Žák si vylosuje 20 slovíček a ústně přeloží bez přípravy (slovíčka z hodin viz školní sešit a PS lekce 10,11 a 12), ústně odpoví na několik bězných otázek jako např. Wie geht es? Wer bist du?- viz sešit. Dále vypracuje písemně test na 10 min, který bude zahrnovat probrané gramatické jevy 1.časování všech probraných sloves v lekcích 10, 11 a 12 s důrazem na slovesa basteln, sammeln, sein, haben, werden a na slovesa se změnou (lesen, sprechen, vergessen, geben, nehmen, essen, sehen, schlafen, fallen, tragen, waschen, wachsen, laufen, anfangen, helfen, treffen, messen, brechen, backen, fahren, tanzen, heiI3en) 2. rozkazovací způsob pro 2.osobu jednot.čísla (du), na konec přidávat E pouze u sloves, kdy kořen končí na t, d, n např bade! rechne!, arbeite! (du) 3. časování sein a haben v minulosti 4. zájmena ich a du ve 3.pádě (mir. dir) a všechna osobní zájmena ve 4.pádě (mich, dich, ihn, sie, es, uns, euch, sie(Sie)      5. slovosled ve větě po spojce deshalb a slovosled ve větě oznamovací (ich kaufe dir ein Eis) a tázací (Kaufst du mir ein Eis? Wer bringt mir das Eis?) 6. člen určitý po předložce IN po otázce KAM? (in den Park) 7. člen der, die, das po předložkách ZU a MIT (mit dem Auto, zur Haltestelle)

G1 - Hv - 14. 6. - 18. 6. / Jirchářová Zuzana Mgr.

G1 - Hv - 14. 6. - 18. 6.

Všechny neodevzdané práce doplňte a vložte do Google učebny do neděle 20. 6.
 

G1_M_14. 6._ 18. 6. / Málková Kamila Ing.

Milí žáci,

posílám vám přehled učiva na období 14. 6. až 18. 6. Pracujte na zadání úkolů poctivě a samostatně.

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA:

Zadáno 15. 6. v online hodině

 

15. 6. ON-LINE VÝUKA:

A. Konvexní a nekonvexní úhel

B. Řešení úloh: PS str. 16/1 - 5

C. Řešení úloh: PS str. 17/6 - 10

 

17. 6. ON-LINE VÝUKA:

A. Řešení úloh: PS str. 18/11 + 12

B. Řešení úloh: PS str. 19/14

C. NOVÉ: Měření úhlu pomocí úhloměru

  

18. 6. ON-LINE VÝUKA:

A. Měření úhlů: učebnice str. 31/ 4

B. Měření úhlů: PS str. 19/15 + 16 + 17

C. Úlohy PS: str. 20/ 18 - 21