Hodnocení předmětů za období 8. 2. do 30. 6. ve školním roce 2020/2021
V tomto období probíhala převážně online výuka a jak jsem na samém začátku byla bezradná (březen 2020), tak postupem času se stával počítač takřka mojí součástí a spolu s kočkou Boženou jsme si začínaly online výuku oblibovat. Božena pro teplíčko u notebooku a já dílem z povinnosti a dílem se vzrůstajícím zájmem o množství informací a možností, které toto médium nabízí.
Žáci se ze dne na den proměnili v obdélníčky, které se různě připojovaly a odpojovaly, a tím pádem měnily i své umístění na obrazovce, takže jsem se stala detektivem, který neustále po někom pátral a hledal objekt, který promlouval a zodpovídal otázky. Bylo to dobrodružství!
Dějepisy vyučované ve třech ročnících jsme oživovali prezentacemi a historickým okénkem na každý den. Oblíbené byly opakovací křížovky s tajenkou. Velmi zajímavá byla hodina poznávání historických osobností, kdy namaskované žáky ostatní poznávali.
Dějepisný seminář probíhal pravidelně v pondělí odpoledne a při maturitách studenti zúročili svou píli při dějepisné zkoušce. Dvacet maturantů ze dvou tříd odmaturovalo s průměrem 1,95.
Online hodiny z českého jazyka a literatury ve třídě sextě probíhaly tak, že dvacet minut bylo věnováno gramatice a slohu a dvacet pět minut literatuře. ŠVP byl naplněn.
Na samý závěr musím napsat, že klasická výuka je klasická výuka a živé děti ve třídě jsou požehnání. Stýskalo se mi po nich i po kolezích a učebnách a chodbách a kabinetech…
Publikováno: 22.10.2021